woensdag 8 januari 2014

jurk voor de pop

             Mama, ik wil zo graag dat ie een meisje word!
 
Ja maar zo is ie ook wel meisje hoor...! Nee, hij moet een jurk aan!! Komt goed! (oooch, wat vervelend nou, ik moet wol kopen......)  Ook dat was zo geregeld!  En toen kwam de inspiratie vanzelf.

Gewoon een aantal steken opzetten, een paar naalden breien, een muizentandenrandje (mooi woord, haha) breien, een stukje ajour en de rest gaat vanzelf....? Nee, dat is natuurlijk niet zo! Al heb ik het uit mijn hoofd gebreid, er moest wel eerst over nagedacht, nagemeten en geteld worden. Soms heb je iets in je hoofd en dat wil je maken maar daar is helemaal geen patroon van te vinden. Ik heb er wel weer van geleerd en van genoten.

De kleuren zijn op de foto niet mooi geworden om dat ik altijd op het verkeerde tijdstip ('s avonds laat) en op verschillende momenten foto's neem. De kleur is poederrose/perzik, een beetje moeilijk te definiëren kleur. Op de foto's hier onder komt de kleur het meest tot zijn recht. De wol is van phildar, lekker zacht en pluizig, ook erg draagbaar maar lastig breien. Het is er, geloof ik in vier kleuren, allemaal zachte tinten. Ik heb geen  labeltje meer en ik weet de naam van de wol niet.
Sluiten met een lintje.
 
 
 
Ze was heel blij en dus; ik ook! Ik kon dat op het plaatje vangen...en dat vraagt om bewerken! Altijd leuk als een foto direct goed lukt! Tot de volgende keer, een lieve groet uit Urk, Antje
 
 



17 opmerkingen:

  1. Een complete metamorfose voor de pop! Je hebt wel een heel lief setje gemaakt. Geen wonder dat je dochter er zo blij mee is. Prachtige foto heb je van haar met de pop gemaakt.
    Complimenten!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve pop en wat leuk dat je er zo'n mooie kleertjes voor hebt gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend lief en mooi setje is dat geworden. Dat is je geweldig goed gelukt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Antje, wat ontzettend mooi is dit geworden! Ik snap helemaal dat je dochtertje nu superblij is met haar lieve (meisjes-)pop :)!! Complimenten hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig Antje. Wat fijn voor je dochter dat je zo'n prachtig meisjesoutfit hebt gemaakt. Leuke foto's en vooral die van je dochter met haar meisjespop. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat prachtig gemaakt en zonder patroon.... een leuk ajour randje en veel strikjes Helemaal top en je dochter is er heel blij mee dat kun je wel zien op die prachtige foto die je tot slot gemaakt hebt. Complimenten!!
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en lief, mooi gemaakt.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat een schatje, de pop, het jurkje en alles wat daar bij hoort, maar vooral ook het meisje mét de pop. Wat een plaatje van een foto!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die laatste foto is om een kaart van te laten maken. Zo lief. Ze is duidelijk blij en dat is helemaal terecht. Prachtige meisjesset heb je gemaakt.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lieve foto's en leuk gebreid hoor. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh...wat een lieverd, de pop maar nog meer m'n kleine nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke pop zeg lijkt zo een echte baby ,leuk setje heb je gebreid ,zo blijf je lekker bezig grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat mooi en zo schattig. Prachtige foto van je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig setje. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat goed gedaan zeg. Echt heel knap, wat zal je dochter blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. poezeligmooie poppenkleertjes, heerlijke poppenmoeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach... wat een lief setje. Knap dat je dit helemaal zonder patroon hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen